måndag 30 mars 2009

Dagens låt: Cotton Jones - Gotta Cheer Up


Kolla bilden! Hur cool är den inte!

Jag brukar ladda ner låtar på måfå från olika mp3-bloggar stoppa in dem i telefonen och så upptäcker jag ny musik på väg till jobbet. De senaste turerna har det ofta stått Cotton Jones när jag kollat vad jag lyssnar på. Bara namnet Cotton Jones är ju så himla bra, för mig som gillar swingdans så ligger det helt i linje med Snakehip Johnson och Shorty George så jag tänkte mig absolut att detta var en svart artist och 'Gotta cheer up' måste man ju göra på bomullsfältet liksom.

Det visade sig dock att Cotton Jones är en duo vit som bomull (hehe). Gitarr, väna röster, lite stämsång, rutig flanell, Seattlebaserat skivbolag, you know the drill. Men det är ju så bra! Kommer definitivt vara mitt nästa inköp.

Myspace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar