lördag 20 februari 2010

Dagens låt: Cheryl Cole - Fight for this love


Sitter och kollar på BRIT awards på tv och drabbas av skräckblandad förtjusning. Jag har absolut ingen koll på brittisk pop längre och det är så mycket jag inte känner igen på den här galan så jag undrar om den här musiken överhuvudtaget tar sig utanför de brittiska öarna? Pixie Lott? JLS? Här är listan på nominerade för bästa brittiska låt:
Alesha Dixon - Breathe Slow
Alexandra Burke Ft Flo Rida - Bad Boys
Cheryl Cole - Fight For This Love
Joe McElderry - The Climb
JLS - Beat Again
La Roux - In For The Kill
Lily Allen - The Fear
Pixie Lott - Mama Do
Taio Cruz - Break Your Heart
Tinchy Stryder Ft N-Dubz - Number 1

Två av dessa låtar hade jag hört innan och numera tre för nu har jag även hört Cheryl Coles låt Fight for this love. Hennes framträdande på BRITS var ett klassiskt brittiskt popframträdande med dansare i trenchar och kängor och kändes så himla bekant från på 80 och 90-talet att jag blev helt salig. Hur som helst det här är pop i bästa Girls Aloud stil och hur ska jag kunna motstå det? Dessutom assnyggt albumomslag!

Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar